Marketing Tools

Marketing heeft natuurlijk niet alleen met groei te maken. Wat het doel ook mag zijn, het is altijd nodig om in dialoog te gaan en een duidelijk plan te maken. Gaandeweg sturen we bij door cijfers te analyseren. Dat kan gaan van heatmaps tot google analytics.

Eens onze doelen duidelijk zijn en er een concreet plan op tafel ligt kunnen we verschillende tools inzetten om onze doelen te bereiken.

Ook daar gaan we in dialoog welk kennen en kunde intern in het bedrijf aanwezig is. Misschien wil je met freelancers werken of werk je al met een vast agency? Wat het antwoord mag zijn we kiezen altijd in functie van het bedrijf en haar medewerkers en ik kan daar jou bij helpen.

SEO

Zoekmachine optimalisatie kan nodig zijn om inzicht te krijgen waar je doelgroep eigenlijk naar zoekt.

Als je dit weet kan je de SEO inzichten verwerken in je website, blogs, producten, social media posts, online advertenties, …

Een investering in SEO kan dus meerdere keren renderen!

Online Adverteren

Ik spreek bewust niet alleen over SEA want adverteren via Linkedin zou misschien een betere keuze kunnen zijn.

Weet alvast dat er diverse advertentiemogelijkheden zijn via Google, Linkedin, Instagram, Facebook, … en wij aan de hand van ons plan en doelen de juiste advertentiekanalen zullen inzetten.


Webdesign & optimalisatie

Een website heb je waarschijnlijk al maar brengt misschien niet het gewenste resultaat. Veel bedrijven zien een website als een eindproduct dat klaar is terwijl het dan nog maar net begint.

Welke pagina’s scoren nu goed en welke niet? Op welk punt op een pagina verlaten bezoekers je webpagina en waarom doen ze dat? Hoe lang lezen ze iets en waar klikken ze op?

Al deze analyses in kaart brengen en je website optimaliseren is het gene waar ik je bij kan helpen en wat je daadwerkelijk meer gaat opbrengen. Zwart op wit.


Neuromarketing

Of ik de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini moet meerekenen bij Neuromarketing is naar mijn gevoel niet helemaal correct. Hij was wel één van de pioniers die rekening hield met het onderbewuste van surfers op het internet.

Welke woorden en kleuren hebben nu welke invloed in je marketing? En welk scangedrag en leespatroon hebben je website bezoekers nu eigenlijk?

Als je dat weet kan je ook bijsturen, A/B testing gaan doen en blijven optimaliseren waar nodig.


Marketing Automation

De juiste content op het juiste moment bij de juiste persoon brengen is één zaak. Marketing Automation brengt ook tal van andere mogelijkheden met zich mee.

Je kan perfect zien in welke fase van de marketingfunnel je leads zich situeren en welke duwtje er nog nodig is om er een volwaardige MQL van te maken.

In een salesorganisatie worden deze MQL’s overgedragen aan sales waarbij het nog maar eens aantoont hoe belangrijk betrokkenheid is in het gehele bedrijf.


Social Media

Wil je nieuwe medewerkers bereiken via sociale media, leads, of onmiddellijk producten verkopen?

Wat je doelen ook mogen zijn, elk social media kanaal heeft wel zijn specifieke aanpak, strategie en contentmix nodig.

Ik ben wel van mening je social media consistent moet doen en dagdagelijks moet opvolgen of beter helemaal niet.